NEA

Τι είναι αυτό που ζούμε;

(Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου (από το Πριν))

Tι είναι αυτό που ζούμε; Ποιος δεν το έχει σκεφτεί; Ποιος δεν έχει νιώσει σαν εφιάλτη, που ξαφνικά θα λήξει απότομα και τότε θα είναι όλα «όπως πριν», «όλα καλά»;

Η ζωή μας άλλαξε απότομα, όπως σχεδόν πάντα έτσι γίνεται στις ζωές των ανθρώπων. Αλήθεια ποιος θα το πίστευε ότι μέσα σε μια νύχτα θα σταματούσε, στην ουσία κάθε δραστηριότητα, οικονομική, κοινωνική και θα έμπαιναν ολόκληρες πόλεις στην αρχή, ολόκληρα κράτη μετά σε καραντίνα; Και όμως έγινε. Ακριβώς με έναν απίστευτο τρόπο, όπως γίνεται εκεί που ξεσπά κάποιος πόλεμος και αναγκάζονται οι άνθρωποι να φύγουν για να σωθούν. Μόνο που εδώ τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε αυτό. Πρέπει να μείνουμε μέσα.

Και όμως όλα τα σημάδια υπήρχαν και όλα αυτά που βιώνουμε σήμερα έχουν περιγραφεί επιστημονικά, εδώ και πολλά χρόνια. Ο υπερπληθυσμός και μάλιστα ο υπερπληθυσμός των αστικών κέντρων έπαιξαν βασικό ρόλο στην γρήγορη μετάδοση του ιού. Μόλις το 2007 για πρώτη φορά οι κάτοικοι των πόλεων είναι πλέον περισσότεροι από τους κατοίκους της υπαίθρου με ότι αυτό συνεπάγεται.

Μέχρι χτες μια μεγάλη μερίδα των πολιτών μιλούσαν για τα κακά που επιφέρει το δημόσιο σύστημα υγείας. Μέχρι χτες όμως, γιατί ως γνωστόν, όταν έρθει η δύσκολη στιγμή τότε πάνε κατά μέρος οι ιδεοληπτικές μπούρδες περί ρύθμισης των αγορών και ξαφνικά το η «υγεία πάνω απ’ όλα» βρίσκει τη θέση του στο λεξιλόγιο και του πλέον άκρατου νεοφιλελεύθερου ειδήμονα.

Στις μέρες που θα μείνουμε στο σπίτι λοιπόν, καλό θα ήταν μαζί με το μαγείρεμα και τις αναρτήσεις των πιάτων μας στα σόσιαλ μίντια, να σκεφτούμε. Να συλλογιστούμε, τι είναι τελικά αυτό που αξίζει πραγματικά στη ζωή μας. Είναι ιδανική στιγμή να σωπάσουμε λίγο απ όλα και να αναρωτηθούμε, πως στο διάολο τον θέλουμε τον κόσμο μας; Θέλουμε να δουλεύουμε σαν τρελοί όλη μέρα για να πληρώσουμε το νοίκι μας μόνο;

Μετά από μια τέτοια ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας δεν είναι περίεργο που δεν μπορέσαμε να περιορίσουμε ένα τέτοιο γεγονός σε παγκόσμια κλίμακα; Τι είναι επιτέλους αυτές οι περιβόητες αγορές;

Σκέψου απλά ότι όταν τελειώσει όλο αυτό πάλι από εσένα θα ζητήσουν να «κάνεις θυσίες» για τις απώλειες που είχε η οικονομία… Το θες;

 

ΠΗΓΗ: https://www.imerodromos.gr/

Τα σχόλια της ελληνικής ορνιθολογικης εταιρείας, της καλλιστώ και της ελληνικής εταιρίας προστασίας της φύσης επί του σχεδίου νόμου «εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας»

Η Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης ανάρτησαν

Διαβάστε Περισσότερα

ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ: ΔΕΚΑ ΣΗΜΕΙΑ - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ» ΦΔΠΠ

Με δέκα σημεία - επισημάνσεις απαντά ο Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Σε επιστολή του προς την ηγεσία του ΥΠΕΝ, καταγράφονται οι θέσεις του Φορέα Διαχείρισης σχετικά με πρόσφατες ανακοινώσεις σε ‘Ενημερωτικό Σημείωμα’ του ΥΠΕΝ, υπό το τίτλο ‘Ανεπαρκείς οι Φορείς Διαχείρισης’, και στις οποίες παρατίθενται τα προβλήματα που εμφανίζουν σήμερα οι Φορείς Διαχείρισης, καθώς επίσης και τα βασικά σημεία του νέου Οργανωτικού Μοντέλου που θα περιλαμβάνεται σε ένα νέο Περιβαλλοντικό Νομοσχέδιο, με αντικείμενο, εκτός άλλων, τις Προστατευόμενες Περιοχές (Π.Π.) και τους Φ.Δ. τους.

Τα βασικά σημεία της Επιστολής του Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. προς το ΥΠΕΝ περιλαμβάνουν τις απόψεις του Φ.Δ. στα ακόλουθα σημεία – επισημάνσεις του ‘Ενημερωτικού Σημειώματος’ του ΥΠΕΝ:

«ΣΗΜΕΙΟ 1ο: ‘.. η χώρα διασύρεται διεθνώς από εικόνες ντροπής .. αυθαίρετα στη Ζάκυνθο ..’ Η παρουσία των Αυθαιρέτων στη Περιοχή Προστασίας της Φύσης στη Δάφνη, ανάγεται από την δεκαετία του 80’, δηλαδή πολύ πριν την ίδρυση του Φ.Δ. Το Ε.Θ.Π.Ζ., στα πλαίσια της προσπάθειας για άρση της καταδίκης από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (Ε.Δ.) και της απειλής επιβολής προστίμου στη χώρα μας ύψους 48.000.000€, υλοποίησε το ‘Πιλοτικό Πρόγραμμα Διαχείρισης της Π.Π. στη Δάφνη’ (2006-2009), γεγονός που οδήγησε στην μη επιβολή προστίμου από το Ε.Δ. Τέλος, ο Φ.Δ. στα πλαίσια της γενικότερης προσπάθειας για την διασφάλιση της συναίνεσης της Τοπικής Κοινωνίας της Ζακύνθου στην αποτελεσματική εφαρμογή Διαχειριστικών Μέτρων στη Π.Π., εισηγήθηκε, με ολοκληρωμένη Μελέτη για Αντισταθμιστικά Οφέλη που στάλθηκε προς το ΥΠΕΝ το 2008 και το 2011, την αξιοποίηση των σχετικών, και διαθέσιμων εκείνες τις περιόδους, Ευρωπαϊκών Κονδυλίων προκειμένου να αποζημιωθούν οι Ιδιοκτησίες του Πυρήνα της Π.Π., όμως, δυστυχώς, η συγκεκριμένη διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ εκ μέρους του ΥΠΕΝ.

ΣΗΜΕΙΟ 2ο: ‘.. υπήρχε χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ, οι Φ.Δ. δεν μπόρεσαν να απορροφήσουν τους σχετικούς πόρους …’. Ο Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ., τόσο στην διαχειριστική περίοδο 2007-2013 (ΕΠΠΕΡΑΑ - ΕΣΠΑ), όσο και στην περίοδο 2006-2009 (ΕΠΠΕΡ – Γ’ ΚΠΣ) είχε μέσο ποσοστό απορρόφησης των Κοινοτικών κονδυλίων > 75% παρά τα πολλά προβλήματα εκ μέρους του ΥΠΕΝ και της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΠΠΕΡΑΑ, που αποτελούσαν σοβαρή τροχοπέδη στην προσπάθεια υλοποίησης του Προγράμματος και την απορρόφηση πόρων. Το μεγαλύτερο ποσοστό (550.000€, περίπου το 50%) των πόρων που δεν απορρόφησε ο Φ.Δ. την 2007-2013 (ΕΠΠΕΡΑΑ) αφορούσε τους πόρους για το Εποχικό Προσωπικό στο Θαλάσσιο Πάρκο που, δυστυχώς, δεν ήταν, στις πλείστες των περιπτώσεων, εγκαίρως διαθέσιμοι στο Φ.Δ. (η διάθεση πόρων προς τον Φ.Δ. γινόταν ….. τον Οκτώβριο εκάστου έτους … όταν οι Εποχικοί Φύλακες επιτρέπονταν να προσληφθούν την περίοδο Μάιο έως Οκτώβριο εκάστου έτους …).

ΣΗΜΕΙΟ 3ο: ‘… δεκάδες Διοικητικά Συμβούλια υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου ..’ Κατά την περίοδο 2010 έως και σήμερα ο μέσος αριθμός Συνεδριάσεων του Δ.Σ. του Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. είναι 9/έτος, με μέσο όρο συμμετοχής των Μελών του > 80% (παρόντα 9 από τα 11 Μέλη). Το μεγάλο ποσοστό συμμετοχής των Μελών του Δ.Σ. στις Συνεδριάσεις του Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. αποδεικνύει την ουσιαστική συμμετοχή των εκπροσώπων των Παραγωγικών και Θεσμικών Φορέων της Τοπικής Κοινωνίας της Ζακύνθου (και των Ιονίων Νήσων ευρύτερα) στοιχείο απαραίτητο για την επιτυχή εγκαθίδρυση του θεσμού των Φ.Δ., και της προσπάθειας του Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. για την κατά το δυνατόν μεγαλύτερη συναίνεση των Τοπικών Φορέων στα κρίσιμα θέματα που αφορούν την Διαχείριση στη Π.Π..

ΣΗΜΕΙΟ 4ο: ‘… υπάλληλοι στους Φ.Δ. … που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο επιστημονικό και διαχειριστικό έργο των Φ.Δ. …’ Ο Φ.Δ., στα 20 χρόνια ύπαρξής του, έχει υλοποιήσει/υλοποιεί πληθώρα Ερευνητικών Προγραμμάτων (συνολικά 14) με χρηματοδότηση από την Ε.Ε., Εθνικούς Πόρους και Συγχρηματοδοτούμενα Προγράμματα, με συνολικό Προϋπολογισμό > 15.000.000€. Επιπρόσθετα, ο Φ.Δ. έχει 130 Επιστημονικές Εργασίες σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και Πρακτικά Επιστημονικών Συνεδρίων, ενώ έχει οργανώσει με επιτυχία Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο στη Ζάκυνθο (2015) με συμμετοχή περισσότερων από 200 Συνέδρους από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει συμμετάσχει/οργανώσει 5 Θερινά Σχολεία, σε συνεργασία με Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού (IUCN). Τα προαναφερόμενα αποτελούν απτή απόδειξη ότι υπάρχει, σε σημαντικό βαθμό, επαρκέστατη ανταπόκριση του ανθρώπινου δυναμικού του Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. τόσο στην Επιστημονική Παρακολούθηση όσο και στην Διαχείριση Κοινοτικών Προγραμμάτων και ο Φ.Δ. αποτελεί έναν από τους κύριους Φορείς στη Ζάκυνθο - και ευρύτερα στα Ιόνια Νησιά - με μεγάλη απορρόφηση Ευρωπαϊκών Κονδυλίων (ίσως μόνον το Ιόνιο Πανεπιστήμιο – πρώην ΤΕΙ Ιονίων Νήσων/Τμήμα Τεχνολογίας Περιβάλλοντος έχει να επιδείξει ανάλογη δραστηριότητα).

ΣΗΜΕΙΟ 5ο: ‘… κατά την περίοδο 2013-2015 ένα μεγάλο μέρος του έργου «Παρακολούθηση της κατάστασης διατήρησης Ειδών και Οικοτόπων Κοινοτικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα» ανατέθηκε στους Φ.Δ. και δεν μπόρεσαν να το φέρουν εις πέρας ..’ Ο Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. υλοποίησε, σε συνεργασία με Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα της χώρας μας και Περιβαλλοντικές Μ.Κ.Ο. την περίοδο 2013-2015 όλα τα Προγράμματα Παρακολούθησης της Κατάστασης Διατήρησης Ειδών και Οικοτόπων που είχε εντάξει στο ΤΔ του Συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος ΕΠΠΕΡΑΑ, τα αποτελέσματα των οποίων έχουν κοινοποιηθεί στην Δ/νση Βιοποικιλότητας του ΥΠΕΝ και αξιοποιήθηκαν από το Υπουργείο προκειμένου να συνταχθεί η ανά 6ετία Έκθεση Αναφοράς για τη Βιοποικιλότητα της Ελλάδας που στάλθηκε προς την Ε.Ε. Επίσης, ο Φ.Δ. κατέθεσε έγκαιρα (Οκτώβριος 2018) το Τ.Δ. του νέου Συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος ΥΜΕΠΠΕΡΑΑ 2015-2021 (συνολικού ΠΥ 1.000.000€), και στο οποίο περιλαμβάνονται πολλές Δράσεις για την Παρακολούθηση της κατάστασης διατήρησης Ειδών και Οικοτόπων Κοινοτικού ενδιαφέροντος στη Ζάκυνθο, εντούτοις ακόμη (σχεδόν 1.5 χρόνο μετά) δεν έχει ολοκληρωθεί η έγκριση του Προγράμματος εκ μέρους του ΥΠΕΝ και της Διαχειριστικής Αρχής του ΥΜΕΠΠΕΡΑΑ.

ΣΗΜΕΙΟ 6ο: ‘… έλλειψη δεδομένων και επιστημονικής γνώσης σε πολλές περιοχές της χώρας, κάτι που οδήγησε, τον περασμένο Ιούλιο, στην παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για ελλιπή προστασία της βιοποικιλότητας στις Π.Π ……..’ Η παραπομπή της χώρας στο Ε.Δ. για ελλιπή προστασία της βιοποικιλότητας στις Π.Π, δεν πραγματοποιείται τόσο λόγω της έλλειψης δεδομένων και επιστημονικής γνώσης από τους Φ.Δ., αλλά, κυρίως, λόγω της μη εφαρμογής από την Ελληνική Πολιτεία των ενδεδειγμένων μέτρων για την αποτελεσματική διατήρηση της Βιοποικιλότητας στις Π.Π. Ενδεικτικά, και σε ότι αφορά την Π.Π. του Κόλπου Λαγανά στη Ζάκυνθο, που ως γνωστόν αποτελεί την σημαντικότερη περιοχή ωοτοκίας της Θαλάσσιας Χελώνας Caretta caretta στη Μεσόγειο και αποτελεί το κύριο προστατευτέο αντικείμενο του Φ.Δ., οι στόχοι προστασίας Ειδών και Οικοτόπων έχουν καθοριστεί εδώ και πολλά χρόνια (μέσω του σχετικού Π.Δ.) και εφαρμόζονται Μέτρα Διατήρησης.

ΣΗΜΕΙΟ 7ο: ‘… Οι Φ.Δ. αδυνατούν να προσελκύσουν πράσινες επενδύσεις στις Π.Π., με αποτέλεσμα οι τοπικές κοινωνίες να μην μπορούν να επωφεληθούν από δραστηριότητες όπως ο Οικοτουρισμός και η Βιολογική Γεωργία ..’ ο Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. αποτελεί το κατ’ εξοχήν παράδειγμα Φ.Δ. στη χώρα μας που έχει συμβάλλει καθοριστικά στην προσέλκυση Πράσινων επενδύσεων στην Π.Π. του Κόλπου Λαγανά και της περιφερειακής του Ζώνης και αποτελεί βασικό μοχλό ενίσχυσης δράσεων υπό το πρίσμα της Βιώσιμης Ανάπτυξης επ’ ωφέλεια της Τοπικής Κοινωνίας. Στο Θαλάσσιο Πάρκο υπάρχει τα τελευταία χρόνια μεγάλη ανάπτυξη Εναλλακτικών μορφών Τουρισμού (π.χ. Καταδυτικός Τουρισμός, Αλιευτικός Τουρισμός). Ειδικότερα, η Καταδυτική Δραστηριότητα στο Θαλάσσιο Πάρκο και την Περιφερειακή του Ζώνη κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική καθώς, ο Αριθμός των Δυτών που επισκέπτονται την Π.Π. εκτιμάται ότι σήμερα έχει σχεδόν διπλασιαστεί (>9.000 Δύτες, από 5.000 πριν 10 χρόνια). Επιπρόσθετα, ο Φ.Δ. δρα ως μοχλός τοπικής ανάπτυξης μέσω της επισκεψιμότητας στα Κέντρα Ενημέρωσης και το Μουσείο Εκθεμάτων (περισσότεροι από 15.000 επισκέπτες/έτος), ενώ τα τελευταία χρόνια καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες στην στήριξη Τοπικών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο του Οικοτουρισμού (π.χ. Θαλάσσια Παρατήρηση Χελώνας, Αλιευτικός Τουρισμός) με Σήματα Ποιότητας ή με σχετικές Μελέτες ανάδειξης περιοχών (π.χ. Υποθαλάσσιες Διαδρομές) για ανάπτυξη νέων Οικοτουριστικών δραστηριοτήτων (Υποθαλάσσια Περιήγηση με Αναπνευστήρα – Snorkeling). Σε ότι αφορά τη Βιολογική Γεωργία ο Φ.Δ. κατάφερε να εντάξει την Διαχειριστική Περίοδο 2007-2015 ως ειδικό Μέτρο 3.2. – Ανάπτυξη Εναλλακτικής και Βιολογικής Γεωργίας στο Ε.Θ.Π.Ζ. ΕΠΑΑ συνολικού ύψους χρηματοδότησης για τους επωφελούμενες Αγρότες της Περιοχής > 3.000.000€, στο Ειδικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης ΕΣΠΑ), που, δυστυχώς, και παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του Φ.Δ. να προχωρήσει η σχετική Προκήρυξη της Πρόσκλησης Ενδιαφέροντος από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, αυτό δεν κατέστη δυνατόν.

ΣΗΜΕΙΟ 8ο: ‘… Σε αρκετές περιπτώσεις οι Πρόεδροι των ΔΣ ζουν μόνιμα και εργάζονται σε περιοχές εκατοντάδων χιλιομέτρων μακριά από την έδρα του Φ.Δ. με αποτέλεσμα, να μην λαμβάνονται έγκαιρα πολλές σημαντικές αποφάσεις για τη Διαχείριση μιας Π.Π. (δράσεις, συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα, κ.λ.π) ..’ Ως γνωστόν η επιλογή του Προέδρου του Δ.Σ. ενός Φ.Δ. από τον Υπουργό Περιβάλλοντος γίνεται με βάση την σχετική Νομοθεσία που προσδιορίζει με σαφήνεια ότι την θέση αυτή καταλαμβάνει …. πρόσωπο με αναγνωρισμένη επιστημονική επάρκεια, εμπειρία και ενεργό δράση στα ζητήματα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος…. Είναι επομένως σαφές ότι η επιλογή των ατόμων που θα κληθούν να υπηρετήσουν ένα Φ.Δ., μέσα από την θεσμική ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ., βασίζεται κυρίως στο αν πληρείται η όχι το προαναφερθέν κριτήριο και όχι ο τόπος διαμονής τους. Έτσι, οι Πρόεδροι των Δ.Σ. των Φ.Δ. στη χώρα μας, τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια, σε μεγάλο ποσοστό, δεν προέρχονται ούτε και διαμένουν στον τόπο που είναι η έδρα του Φ.Δ. καθώς υπηρετούν ως Μέλη ΔΕΠ (14 από τους 36 Προέδρους των Φ.Δ.) ή Ερευνητές (13/36) σε Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα, και φυσικά οφείλουν εκ του ρόλου τους να είναι συνεπείς προς τις πολλαπλές ακαδημαϊκές και ερευνητικές τους υποχρεώσεις στον χώρο εργασίας τους. Παρά τις υποχρεώσεις τους, οι Πρόεδροι των Δ.Σ., που σημειωτέον προσφέρουν αμισθί τις υπηρεσίες τους (όπως και τα υπόλοιπα Μέλη του Δ.Σ.) στους Φ.Δ., αφιερώνουν, μέσω της φυσικής τους παρουσίας, αρκετό χρόνο στις έδρες των Φ.Δ. προκειμένου να επιτευχθεί επιτυχώς η προώθηση θεμάτων που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία των Φ.Δ., ενώ, επιπρόσθετα, πολλαπλός χρόνος δραστηριότητας ασκείται εκ μέρους τους και σε καθημερινή βάση και από τον χώρο εργασίας τους. Στο Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. όλοι οι διατελέσαντες Πρόεδροι του Δ.Σ. στα χρόνια λειτουργίας του, από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα, υπήρξαν άτομα με πολύχρονη εξειδικευμένη επιστημονική εμπειρία και ενεργό δράση στον Ακαδημαϊκό χώρο σε ζητήματα προστασίας του Φυσικού Περιβάλλοντος (2000-2005 ο αείμνηστος Καθηγητής Γιάννης Παντής του Τμήματος Βιολογίας του Α.Π.Θ., 2006-2009 η Καθηγήτρια Αμαλία Καραγκούνη-Κύρτσου του Τμήματος Βιολογίας του Ε.Κ.Π.Α., 2010-σήμερα ο Δρόσος Κουτσούμπας, Καθηγητής του Τμήματος Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου). Το γεγονός ότι οι άνθρωποι αυτοί εργάζονταν/αι σε περιοχές εκατοντάδων χιλιομέτρων μακριά από την έδρα του Φ.Δ. ουδέποτε στάθηκε τροχοπέδη στην ανάπτυξη του Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ.

ΣΗΜΕΙΟ 9ο: ‘ … Οι φύλακες των Φ.Δ. έχουν μεν καθήκοντα φύλαξης, ωστόσο, δεν διαθέτουν ανακριτικές αρμοδιότητες .. δηλαδή δεν μπορούν να διενεργήσουν ελέγχους και να επιβάλλουν επιτόπου πρόστιμα, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να προσφέρουν ουσιαστική φύλαξη και προστασία …’ Το ΔΙΚΤΥΟ των Φ.Δ. των Π.Π. έχει προτείνει εδώ και πολλά χρόνια (ήδη από το 2014) στο ΥΠΕΝ να υπάρξει η θέσπιση Ανακριτικών καθηκόντων στο Προσωπικό των Φ.Δ. σε περιπτώσεις παράβασης της Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας. Εναλλακτικά, το ΔΙΚΤΥΟ είχε προτείνει στο ΥΠΕΝ να υπάρξει θέσπιση νομικού πλαισίου για την υποχρεωτική συγκρότηση Μικτών Κλιμακίων διενέργειας περιπολιών στις Π.Π. από εκπροσώπους σχετικών αρμόδιων Αρχών και Υπηρεσιών και Προσωπικού των Φ.Δ. Παρά την έλλειψη θεσμικού πλαισίου αυτό ήδη εφαρμόζεται την τελευταία πενταετία στο Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. (κοινές περιπολίες Θαλάσσιων Φυλάκων Περιβάλλοντος του Ε.Θ.Π.Ζ. με Λιμενοφύλακες του Λ.Σ.) στη θαλάσσια και παράκτια περιοχή του Ε.Θ.Π.Ζ. και διενεργούνται έλεγχοι και επιβάλλονται πρόστιμα στους παραβάτες (ενδεικτικά το 2017 διενεργήθηκαν πάνω από 1200 έλεγχοι και επιβλήθηκαν περισσότερα από 30 Πρόστιμα και Ποινές στους παραβάτες εντός της Π.Π.). Κρίνεται σκόπιμο να υπάρξει πρόνοια εκ μέρους του ΥΠΕΝ η δημιουργία του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου ώστε να υπάρχει άμεση πληρωμή του προστίμου ή εφαρμογή της ποινής κατά ανάλογο τρόπο που συμβαίνει με τις παραβάσεις που αφορούν τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ.

ΣΗΜΕΙΟ 10ο: ‘ …Στην Ελλάδα το θεσμικό πλαίσιο, παρά τις κατά καιρούς παρεμβάσεις, παραμένει ελλιπές με περιορισμένα αποτελέσματα σε σχέση με την κρισιμότητα του ρόλου των Φ.Δ. των Π.Π. ….’ Μια προσεκτική ανάγνωση του θεσμικού πλαισίου για την προστασία του περιβάλλοντος και η αξιολόγηση της αποτελεσματικής εφαρμογής του στην χώρα μας είναι, σχεδόν, σίγουρο ότι θα καταλήξει στην κοινή διαπίστωση που περικλείεται στην φράση που συχνά αναφέρεται από τον λαό μας …. στην Ελλάδα Νόμοι υπάρχουν, αλλά, δυστυχώς, τις περισσότερες φορές, δεν εφαρμόζονται … Στην περίπτωση του Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις επιβεβαιώνουν την προαναφερόμενη ρήση. Η 1η περίπτωση αφορά την παραχώρηση απλής χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας σε Φ.Δ. των Π.Π. (Ν. 4467/2017), όμως η ΚΥΑ (δηλαδή η Εγκύκλιος εφαρμογής του Ν. 4467/2017) που εκδόθηκε την ίδια χρονιά παραχωρεί όλες τις παραλίες (συμπεριλαμβανομένων και αυτών στις Π.Π.) αποκλειστικά και μόνον στους Δήμους. Στην περίπτωση του Ε.Θ.Π.Ζ., μέχρι το 2014, η παραχώρηση απλής χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας στις Παραλίες Ωοτοκίας της Θαλάσσιας Χελώνας δινόταν στο Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. Τα τελευταία 6 χρόνια, ο Φ.Δ. δεν έχει την δυνατότητα, εκτός της περιβαλλοντικής (όπως επιβάλλει το Π.Δ. ίδρυσής του), και της οικονομικής διαχείρισης στις Παραλίες Ωοτοκίας, αφού αυτή έχει παραχωρηθεί στον Δήμο Ζακύνθου, γεγονός που έχει ως συνέπεια τον υπερ-διπλασιασμό της παραβατικότητας στις Παραλίες αυτές. όπου ξεπερνούνται, και μάλιστα κατά πολύ, τα οριζόμενα στο Π.Δ. όρια σε ότι αφορά τον αριθμό των επιτρεπόμενων Ομπρελών/Ξαπλωστρών, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην Ωοτοκία και Φωλεοποίηση της Θαλάσσιας Χελώνας. Η έλλειψη οικονομικής διαχείρισης από το Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ. στις Παραλίες Ωοτοκίας, εκτός από τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν, οδηγεί, επιπρόσθετα, σε αδυναμία διαθεσιμότητας ‘ιδίων πόρων’ στον Φ.Δ. με τους οποίους ο Φ.Δ. είχε την δυνατότητα να καλύπτει μια σειρά σημαντικών δράσεων για την εύρυθμη λειτουργία του. Προτείνεται άμεσα το ΥΠΕΝ να προχωρήσει στην παραχώρηση απλής χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας στις Παραλίες Ωοτοκίας στο Φ.Δ. του Ε.Θ.Π.Ζ., ώστε εκτός των άλλων, ο Φ.Δ. να μπορέσει να εφαρμόσει, με την ανάληψη της σχετικής διαδικασίας των Δημοπρασιών, και τα οριζόμενα εκ του σχετικού Π.Δ., σε σχέση με την εκμίσθωση των Πόστων της Παραλίας σε πολίτες της Τοπικής Κοινωνίας. Η 2η χαρακτηριστική περίπτωση σχετίζεται με τα έντονα προβλήματα Ναυσιπλοΐας που καταγράφονται στην Θαλάσσια Π.Π. του Ε.Θ.Π.Ζ., και καθιστούν ιδιαίτερα δυσχερές το έργο των Θαλάσσιων Φυλάκων Περιβάλλοντος του Φ.Δ. και των εκπροσώπων του Λ.Σ. στα κοινά περίπολα και ελέγχους που πραγματοποιούνται στα Σκάφη. Ειδικότερα, σήμερα, μετά από την θέσπιση σχετικά πρόσφατα διατάξεων από την Ελληνική Πολιτεία τα πλέοντα Σκάφη που ελεύθερα κινούνται στην Ζώνη Γ’ (Περιοχή Οικο-ανάπτυξης) του Θαλάσσιου Πάρκου ξεπερνούν τα 460 (όταν μέχρι πριν λίγα χρόνια ο αριθμός τους δεν ξεπερνούσε τα 160), δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην Αναπαραγωγική διαδικασία της Θαλάσσιας Χελώνας, αλλά και στα υπόλοιπα είδη Θαλάσσιας Χλωρίδας και Πανίδας και τα ενδιαιτήματά τους. Προτείνεται για την επίλυση του θέματος η άμεση έκδοση Ειδικού Κανονισμού Λιμένα για τον Κόλπο Λαγανά από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στην Επιστολή του Φ.Δ. προς τον Υπουργό ΥΠΕΝ προτείνεται επίσης να ληφθούν υπόψη, στη σχεδίαση του νέου Περιβαλλοντικού Νομοσχεδίου, οι προτάσεις που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο-Προτάσεις του ΔΙΚΤΥΟΥ των Φ.Δ. των Π.Π. (2019) καθώς αυτές βασίζονται: α) στη σημαντική εμπειρία και στην εφαρμογή στην πράξη των μέτρων προστασίας και διαχείρισης των οικοσυστημάτων, από τους Προέδρους του ΔΙΚΤΥΟΥ των Φ.Δ. των Π.Π. για περίπου μια εικοσαετία (από το 2000 μέχρι σήμερα), β) στη διεθνή εμπειρία για Σχήματα Διαχείρισης Π.Π., με βάση το Ευρωπαϊκό αλλά και Εθνικό Θεσμικό Πλαίσιο για την Προστασία του Περιβάλλοντος καθώς και την Πρακτική που ακολουθείται στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. και γ) στην εμπειρία των Μελών του ΔΙΚΤΥΟΥ από άλλους τομείς της Διοίκησης, Εκπαίδευσης, Έρευνας, Χώρου και Περιβάλλοντος.

Επιπρόσθετα, στην Επιστολή του Φ.Δ. με βάση την σύντομη αναφορά που γίνεται στο ‘Ενημερωτικό Σημείωμα’ του ΥΠΕΝ για τον σχεδιασμό για το νέο Οργανωτικό Μοντέλο των Φ.Δ. των Π.Π. που δόθηκε στη δημοσιότητα, επισημαίνονται τα σημεία προβληματισμού του Φ.Δ. για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές που ενέχουν τον σοβαρό κίνδυνο να χαθεί το όποιο έργο έχει γίνει μέχρι σήμερα στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας και να αρχίσει η Ελλάδα πάλι από το ‘σημείο μηδέν’, γεγονός που θα έχει σαν άμεση συνέπεια πλήθος καταγγελιών από μέρους της Ε.Ε. και επικείμενες νέες καταδίκες και πιθανά πρόστιμα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Ειδικότερα, σε ότι αφορά το Ε.Θ.Π.Ζ., σήμερα ο Φ.Δ. διαθέτει ένα εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, που αποτελεί ‘βασικό εργαλείο’ στην σύγχρονη προσέγγιση Ολοκληρωμένης Διαχείρισης και Προστασίας του Περιβάλλοντος στην Π.Π., και εκφράζεται προβληματισμός για το ενδεχόμενο ουσιαστικά ‘αδρανοποίησης’ αυτού του δυναμικού, μέσω της σχεδιαζόμενης μεταφοράς του ρόλου της φύλαξης σε διαφορετικές Υπηρεσίες (π.χ. Δασαρχείο, Λιμεναρχείο).

Τέλος, στην Επιστολή του Φ.Δ. επισημαίνεται ότι το Ε.Θ.Π.Ζ., παρά τις ποικιλόμορφες δυσκολίες που αντιμετώπισε στη μέχρι τώρα εικοσάχρονη πορεία του αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος του κοινωνικο-οικονομικού ιστού της Ζακύνθου και των Ιονίων Νήσων, καθώς η Θαλάσσια Χελώνα και το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο αποτελούν ‘Σήμα Κατατεθέν’ της Ζακύνθου, εξασφαλίζοντας την προβολή του νησιού σε Εθνικό και Διεθνές επίπεδο και προσφέροντας στην Τοπική Κοινωνία, αλλά και στην χώρα, ένα καθοριστικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Η ισχυρή παρουσία και ο ρόλος του Φ.Δ. θα πρέπει, όχι μόνον να διατηρηθεί στο μέλλον, αλλά και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο προς όφελος όχι μόνον της Τοπικής Κοινωνίας της Ζακύνθου αλλά και ευρύτερα των πολιτών της Περιφέρειας των Ιονίων Νήσων».

Πότε θα σταματήσει το σκάνδαλο της επιδότησης του ρεύματος στον Μυτιληναίο από τους καταναλωτές;

Η σκανδαλώδης σύμβαση προμήθειας ρεύματος από τη ΔΕΗ προς την Αλουμίνιον της Ελλάδος του κ. Μυτιληναίου αποτελεί μια κληρονομιά από την προηγούμενη κυβέρνηση που είναι απορίας άξιο πως δεν έχει ακόμη σταματήσει, όταν μάλιστα την ίδια στιγμή η κυβέρνηση και η διοίκηση της ΔΕΗ προσπαθούν να κλείσουν οποιαδήποτε άλλη «πληγή» αιμορραγεί οικονομικά τη ΔΕΗ.

Τη στιγμή που μόλις το φθινόπωρο που μας πέρασε αυξήθηκαν τα τιμολόγια προς τους απλούς καταναλωτές και που η έκπτωση συνέπειας προς αυτούς περιορίστηκε από τη ΔΕΗ στο μόλις 5%, δε δικαιολογείται η Αλουμίνιον του κ. Μυτιληναίου να απολαμβάνει την ίδια έκπτωση στα τιμολόγια της ΔΕΗ συνολικού ύψους 48%! Μάλιστα αυτό που είναι εξωφρενικό είναι ότι στο ποσοστό αυτό έκπτωσης περιλαμβάνεται και ένα 15% για την καταβολή από την Αλουμίνιον μεσοσταθμικά ισόποσης ετήσιας προκαταβολής (!), δικαίωμα που δε δίνεται σε κανέναν άλλο καταναλωτή.

Θυμίζουμε ότι η σύμβαση αυτή είχε εγκριθεί το 2016 από το τότε Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ χωρίς την ύπαρξη σχετικής εισήγησης από τα υπηρεσιακά στελέχη της, κάτι πρωτόγνωρο αλλά και μοναδικό μέχρι τώρα στα χρονικά της ΔΕΗ, η δε άμεση ζημιά που έχει προκαλέσει μέχρι τώρα στη ΔΕΗ ξεπερνά τα 140 εκατομμύρια ευρώ και σίγουρα απαιτεί την επέμβαση εισαγγελέα.

Συνολικά από το 2010 και μετά η ΔΕΗ έχει ζημιωθεί από την προμήθεια ρεύματος στην Αλουμίνιον της Ελλάδος με ένα ποσό που ξεπερνά τα 250 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή με ένα ποσό που είναι συγκρίσιμο με τα κέρδη που παρουσίασε η βιομηχανία αυτή κατά την ίδια περίοδο.

Αυτό δε που καθιστά ακόμη μεγαλύτερο σκάνδαλο τη συνέχιση της σύμβασης προμήθειας ρεύματος από τη ΔΕΗ στην Αλουμίνιον αποτελεί το γεγονός ότι από την άλλη μεριά ο Ευάγγελος Μυτιληναίος εμφανίζεται και διαφημίζεται ως ο μεγαλύτερος ηλεκτροπαραγωγός στη χώρα μας μετά τη ΔΕΗ, με παραγωγή ρεύματος υπερδιπλάσια των αναγκών της Αλουμίνιον. Άρα μπορεί άνετα να καλύψει τις ανάγκες του σε ρεύμα, προτιμά όμως να αγοράζει το ρεύμα κάτω του κόστους από τη ΔΕΗ, να τον επιδοτούν δηλαδή οι υπόλοιποι απλοί καταναλωτές.

Και δεν υπάρχει η δικαιολογία περί συμβατικών δεσμεύσεων. Οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ, οι οποίες αποτελούσαν ακόμη ισχυρότερη δέσμευση αφού ήταν προς τους δανειστές μας, καταργήθηκαν -και πολύ καλά έγινε- από την παρούσα κυβέρνηση με ένα νόμο.

 

ΠΗΓΗ: newsbeast

Σε νέα δίκη ο ιχθυολόγος που κατάγγειλε χρήση φορμαλδεΰδης από εταιρεία ιχθυοκαλλιεργειών

Χρήστος Λοβέρδος Στελακάτος

ΔΙΚΑΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ

Ο Χρήστος Λοβέρδος Στελακάτος κατάγεται από τις Καμάρες, είναι ιχθυολόγος που εργαζόταν για χρόνια σε ιχθυοτροφείο ιδιοκτησίας πολυεθνικής. Ο ίδιος έφερε στο φως πολλές λεπτομέρειες από τον χώρο εργασίας του με σκοπό- όπως αναφέρει- να αποκαλύψει κινδύνους για την υγεία των πολιτών που καταναλώνουν τα συγκεκριμένα προϊόντα. Έπειτα από καταγγελίες σε δημόσιους φορείς, η εταιρεία έλαβε γνώση των καταγγελιών του και ξεκίνησαν μία σειρά από διώξεις από ανθρώπους της εταιρείας εναντίον του. Όπως ο ίδιος εξιστορεί, η συμπεριφορά των δικαστικών και όχι μόνο αρχών προς το άτομό του για το ζήτημα δημοσίου συμφέροντος που αποκάλυψε δεν ήταν η πρέπουσα και έτσι ο ίδιος βρέθηκε σήμερα μετά από τόσα χρόνια περιπετειών να αντιμετωπίζει 27 χρόνια ποινής καθώς δεν υπάκουσε στην άδικη κατά τον ίδιο δικαστική απόφαση που του απαγόρευε να προβεί σε νέες δημοσιεύσεις και συνέχισε να δημοσιοποιεί σχετικά ντοκουμέντα για να υπερασπίσει την δημόσια υγεία, όπως λέει.

Τα επόμενα δικαστήρια του Χρήστου Λοβέρδου Στελακάτου είναι στις 7 Φεβρουαρίου και 13 Μαρτίου 2020 και ο ίδιος ζητά την βοήθεια όλων των πολιτών που ενδιαφέρονται για την υγεία την δική τους και των παιδιών τους να τον βοηθήσουν οικονομικά μέσω του λογαριασμού της Εθνικής Τράπεζας 347/002764-20 – ΙΒΑΝ GR 4801103470000034700276420 – BIC/SWIFT ETHNGRAA για να καταφέρει να παραστεί σε αυτά και να υπερασπιστεί τον εαυτό του.

Δείτε τα παρακάτω βίντεο. Είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ

https://www.facebook.com/100009327186416/videos/2621418261512388/

https://www.facebook.com/100009327186416/videos/2366747940312756/

Ανακύκλωση: Κάδοι που... μιλούν στον Δήμο Χαλανδρίου

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δήμοι πάνω στο σοβαρό θέμα της ανακύκλωσης, είναι πως ένα μεγάλο ποσοστό των δημοτών δεν κάνει σωστή κατανομή των απορριμμάτων στους ειδικούς κάδους. Πάνω σε αυτό, ο δήμος Χαλανδρίου έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια αρκετά πρωτοποριακή, έτσι ώστε να μπορούν οι πολίτες να ενημερώνονται αυτόματα και πλήρως για το ποια αντικείμενα μπορεί να δεχτεί ο κάθε κάδος ανάλογα με το χρώμα του και κατ΄ επέκταση να προστατευτεί η ανακύκλωση και να μην ακυρωθεί.

Αυτή η σηματοδότηση των κάδων θα γίνει με την τοποθέτηση ψηφιακών σημάτων τύπου QR (Quick Response), με στόχο την ενεργοποίηση των πολιτών, ως προς την ορθή απόρριψη σκουπιδιών. Με την τοποθέτηση της σήμανσης, ξεχωριστή για τον κάθε κάδο ανάλογα με το χρώμα του (μπλε, κίτρινο, καφέ ή πράσινο), οι πολίτες θα μπορούν με τη χρήση δωρεάν ηλεκτρονικής εφαρμογής για κινητά να διαπιστώνουν τι τύπου αντικείμενα προς απόρριψη μπορούν να αποθέσουν και επίσης να λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες για τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων.

Τα πρώτα ψηφιακά σήματα μοιράστηκαν ήδη σε ομάδα πολιτών-εθελοντών, οι οποίοι ενημερώθηκαν αναλυτικά για τον τρόπο τοποθέτησης και χρήσης των ψηφιακών σημάνσεων. Σταδιακά τα ψηφιακά σήματα θα τοποθετηθούν σε όλους τους κάδους της πόλης. Είχε προηγηθεί διαβούλευση του δήμου με τους πολίτες-εθελοντές, που συμμετείχαν με σκέψεις και προτάσεις στη διαδικασία ανάπτυξης του συστήματος.

Μιλώντας στο ΑΜΠΕ ο καθηγητής ΕΜΠ Γεράσιμος Λυμπεράτος, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για τη Διαχείριση Ανακυκλώσιμων Υλικών του δήμου Χαλανδρίου, αναφέρθηκε κατ' αρχήν στο θέμα της ενημέρωσης του πολίτη, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Αν δεν έχουν ενημέρωση οι πολίτες θα κάνουν λάθη. Εμείς στοχεύουμε στο να ενημερώσουμε τον πολίτη, ώστε να συμμετέχει ενεργά. Θέλουμε ενημερωμένους και ενεργούς πολίτες».

Ανέφερε ότι «είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό ότι οι πολίτες ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση που κάναμε μέσω της ιστοσελίδας του δήμου» για να προσθέσει: «Οι πολίτες-εθελοντές που συμμετείχαν κατέθεσαν απόψεις για τις πληροφορίες που θα ήθελαν να βλέπουν μέσω του ψηφιακού σήματος. Η πολυτεχνική σχολή Deusto Tech του Μπιλμπάο, που είναι εταίρος μας στο πρόγραμμα Waste4Think, έφτιαξε την ιστοσελίδα στην οποία οι πολίτες θα βρίσκουν όλη τη χρήσιμη πληροφορία. Ο Δήμος Χαλανδρίου σχεδίασε τα σήματα που είναι διαφορετικά για κάθε κάδο (μπλε, καφέ, πράσινα, κίτρινα) προκειμένου να μην μπερδεύονται οι πολίτες κατά τη σηματοδότηση. Σκανάροντας το QR code με το κινητό τους οι δημότες θα οδηγούνται στην αντίστοιχη ιστοσελίδα που θα ενημερώνει για θέματα που αφορούν το συγκεκριμένο ρεύμα αποβλήτων».

Σχετικά με το ίδιο το πρόγραμμα, ο κ. Λυμπεράτος επισήμανε: «Είναι μια πρωτοβουλία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος και στοχεύει στην ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών μεθόδων ως προς τη διαχείριση των αποβλήτων. Ζητούμε την επίτευξη υψηλότερου επιπέδου ανακύκλωσης. Χωριστά απορρίμματα σε διαφορετικά ρεύματα. Ήδη έχουμε κάνει σημαντικά βήματα».

Την προηγούμενη εβδομάδα ο δήμος Χαλανδρίου ανακοίνωσε πως το φιλόδοξο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμμάτων που εφαρμόζει από το 2015 αποδίδει εντυπωσιακά αποτελέσματα, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 15-22 Δεκεμβρίου 2019, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος, η ανακύκλωση στον δήμο Χαλανδρίου με σύστημα μπλε-κίτρινου-πράσινου κάδου άγγιξε το 80%! Πάνω σε αυτό, ο κ. Λυμπεράτος εξήγησε στο ΑΜΠΕ: «Εμείς κάναμε ένα πείραμα, που δείχνει ότι ο πολίτης που είναι ενημερωμένος, μπορεί και ανταποκρίνεται. Το επίπεδο της σωστής ανακύκλωσης έφτασε στο 79% κι αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Ήταν μία έρευνα σε δείγμα δύο τόνων, που κάλυψε οκτώ διαφορετικές περιοχές του Δήμου επί μία εβδομάδα. Φυσικά, υπάρχουν αποκλίσεις, καθώς η έρευνα έγινε αποκλειστικά σε σπίτια και όχι σε καταστήματα και αυτό το πείραμα με τους τέσσερις κάδους έγινε σε οκτώ περιοχές, όχι παντού. Όμως είναι ενδεικτικό του τι μπορούμε να πετύχουμε. Σίγουρα τα ποσοστά είναι πολύ καλύτερα από αυτά που μας χρεώνουν. Στοχεύουμε να το πετύχουμε σε όλο τον Δήμο και έρχεται τώρα η πληροφορική να βοηθήσει στην καλύτερη ενημέρωση του πολίτη.

Βέβαια γνωρίζουμε πως οι παλαιότερες γενιές και ειδικότερα οι ηλικιωμένοι δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία της πληροφορικής, σε αντίθεση με τους νέους που εμφανίζονται πιο συνειδητοποιημένοι ως προς τα περιβαλλοντικά και σαφώς πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, όμως αυτή η εφαρμογή είναι πολύ απλή στη διαδικασία της».

Κλείνοντας και στην ερώτηση σε πόσο χρόνο περιμένουν αποτελέσματα, ο κ. Λυμπεράτος απάντησε: «Ίσως θα χρειαστούμε και ένα χρόνο για να το πετύχουμε σε όλο τον δήμο. Δεν βιαζόμαστε, θέλουμε να το κάνουμε σωστά. Κλειδί είναι η ενημέρωση του πολίτη».

Στη σημασία της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στάθηκε και ο δήμαρχος Χαλανδρίου Σίμος Ρούσσος, ο οποίος σε δήλωσή του ανέφερε: «Είναι πολύ σημαντικό να εμπλέκεις τους πολίτες σε θέματα που έχουν επιστημονική σημασία και εγκυρότητα, αλλά δεν απαιτούν εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις. Το ζητούμενο είναι οι πολίτες να συμμετέχουν, να συλλέγουν δεδομένα και να διαχέουν την πληροφορία. Το γεγονός τους καθιστά πολύ πιο ευαίσθητους απέναντι στα ζητήματα που απασχολούν την πόλη μας και προάγει αυτό που λέμε επιστήμη του πολίτη, citizen science. Πρώτη φορά γίνεται κάτι ανάλογο στο Χαλάνδρι και είναι εντυπωσιακή η ανταπόκριση των κατοίκων του Χαλανδρίου».

Σημειώνεται πως η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Waste4Think, στο οποίο συμμετέχει ο δήμος Χαλανδρίου από το 2015, με κύριο στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση των βιοαποβλήτων. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη καινοτομιών σε επίπεδο τεχνικό, περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό που μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη της κυκλικής οικονομίας. Συμμετέχουν 19 εταίροι από την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, τη Δανία, τη Γερμανία και την Ελλάδα.

Μέσω του Waste4Think έχει αναπτυχθεί επίσης η εφαρμογή Sustainable Citizen App, διαθέσιμη δωρεάν στα smartphones μέσω των αντίστοιχων stores, με την οποία οι πολίτες μπορούν να διαπιστώσουν σε ποιο κάδο από αυτούς που χρησιμοποιούνται στο Χαλάνδρι (μπλε, κίτρινο, καφέ ή πράσινο) πρέπει να πετάξουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο. Επίσης, έχει αναπτυχθεί μια σειρά από παιχνίδια σε κινητά, τάμπλετ και υπολογιστές για τη διαδραστική εξοικείωση μικρών και μεγάλων με την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία.

Νέα των Περιβαλλοντικών Συλλόγων του Κορινθιακού

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Κοινωνικη δικτυωση