ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ σχετικά με τον χαρακτήρα του λιμανιού των Δελφών

Ένας από τους λόγους που καταγγέλλονται  από το 2011  οι  εγκαταστάσεις βωξίτη συμφερόντων Οδυσσέα Κυριακόπουλου (πρώην ιδιοκτησίας S&B τις οποίες αγοράζει σήμερα η ΕΛΜΙΝ-ΚΕΡΝΕΟΣ) δίπλα στο λιμάνι των Δελφών , είναι επειδή η έκταση η θέση τους και  η μορφή τους απαξιώνουν καθοριστικά  τον τουριστικό χαρακτήρα  της ευρύτερης περιοχής των Δελφών   μιας και βρίσκονται στο πιο κεντρικό και εμφανές  σημείο   (αναλυτικότερα στο Αρ.Πρ.12/25-2-16 έγγραφό μας). Η εικόνα που αντικρίζει ο επισκέπτης ή ο υποψήφιος επενδυτής κινούμενος στην Εθνική Οδό ή ερχόμενος από την θάλασσα ή κινούμενος στο παραλιακό μέτωπο της πόλης της Ιτέας, είναι αποτρεπτική για οποιονδήποτε σοβαρό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης.. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η περιοχή των Δελφών (αρχικά άξονας Δελφοί- λιμάνι Ιτέα) από πανελλαδικά  πρωτοπόρα στο τουρισμό  την δεκαετία του 60 με εκρηκτική ανάπτυξη τα πρώτα χρόνια, άρχισε να παρακμάζει την δεκαετία  του 80 παράλληλα με την  ανάπτυξη αυτών των βωξιτικών εγκαταστάσεων. Για τα χρόνια που έρχονται,  η επιβίωση της κοινωνίας των Δελφών τουλάχιστον, ταυτίζεται  με την προοπτική ανάπτυξης του τουρισμού.

 

Στο πλήθος των «λαθών»  και των «παραλήψεων» της Ελληνικής Πολιτείας (που καταθέσαμε αναλυτικά και με τεκμηρίωση στις με αρ. Πρωτ. από 09/2016 μέχρι 20/2016 επιστολές μας) σχετικά   με την βωξιτική δραστηριότητα, έχει προστεθεί από το 2012   ένα επιπλέον σοβαρό παράλληλο «λάθος» που εξυπηρετεί τυχαία ή μη την ίδια προαναφερόμενη  απαξίωση της τουριστικότητας της «βιτρίνας»  των Δελφών. 

 

         Τον Δεκέμβριο του 2012 δημοσιεύτηκε  η «Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013 - 2018» από το Υπ. Ναυτιλίας (συν.1). Σύμφωνα με αυτή στο λιμάνι των Δελφών στην πόλη της Ιτέας αποδίδονταν οι  χαρακτηρισμοί «Χύμα Φορτίου» και «Εμπορικό» και δεν αποδίδονταν ο χαρακτηρισμός «Κρουαζιέρα». Σε ερώτηση στην Βουλή για το   λάθος αυτό (συν.2) με επισήμανση για τις προεκτάσεις και επιπτώσεις στην τοπική και εθνική οικονομία και όχι μόνο, η απάντηση του αρμόδιου Υπουργείου της 8 Νοεμβρίου 2013 (συν.3 ) αναφέρει στην δεύτερη παράγραφο «Η αποτύπωση αυτή βασίζεται στην πραγματική κίνηση του λιμένα και δεν προδικάζει τις χρήσεις που ο λιμένας θα μπορούσε να έχει στο μέλλον.». Στο έγγραφο της 3-4-2014 του Υπολιμεναρχείου Ιτέας (συν.8) αποτυπώνεται η αλήθεια για την πραγματική κίνηση του Λιμανιού   από το 2005 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012 αλλά και του  2013. 

Σύμφωνα με τα πραγματικά αυτά  στοιχεία, η   κίνηση στο λιμάνι των Δελφών στην Ιτέα από το 2005 μέχρι και το 2012 ήταν μηδενική σε «Εμπόριο», μηδενική σε «Χύμα Φορτίο», και κάθε χρόνο και με αυξητικές τάσεις παρουσίαζε  μόνο κίνηση «Κρουαζιέρας». Μετά από  έντονες αντιδράσεις των κατοίκων και Φορέων της περιοχής  δημοσιεύτηκε ανακοίνωση ότι προστέθηκε ο χαρακτηρισμός «Κρουαζιέρα».

Αλλά:

1)Το έτος 2013 και ενώ όλα τα Περιφερειακά Λιμάνια της Ελλάδας παρουσίασαν αλματώδη αύξηση αφίξεων κρουαζιέρας, μετά τους εντελώς ανάποδους  χαρακτηρισμούς που απέδωσε η «Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013 - 2018» η κίνηση στο λιμάνι των Δελφών παρουσιάζει μείωση αφίξεων από «Κρουαζιέρα» κατά 36% από το Μέσο Όρο των 2011- 2012.

2)Το 2013 παρουσιάζονται  και τρία πλοία «Χύμα Φορτίο»  τα οποία σύμφωνα με κατοίκους της περιοχής έδεσαν στο λιμάνι των Δελφών και ξεφόρτωσαν το χύμα φορτίο πνίγοντας την παραλία στη σκόνη εν μέσω τουριστικής περιόδου. Μετά από αντιδράσεις  κατοίκων, επαγγελματιών και Φορέων δεν ξαναεμφανίστηκε πλοίο χύμα φορτίου μέχρι σήμερα. Η προηγούμενη φορά αφορούσε ένα πλοίο το 1985 με σιτάρι.

       Ένα ακόμη «λάθος» το 2013 ήταν ότι το λιμάνι των Δελφών όλο το χρόνο είχε μετατραπεί  σε αγκυροβόλιο φορτηγών πλοίων που δεν εκτελούσαν καμία δραστηριότητα. Χαρακτηριστική είναι η μόνιμη παρουσία του Φορτηγού πλοίου «Παρνασσός» σχεδόν για όλο το έτος  στο οποίο εκτελούνταν επανειλημμένα παράνομες εργασίες καθαρισμού των μετάλλων, ηλεκτροκόλλησης κ.λ.π. για πάνω από ένα μήνα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου της κρουαζιέρας   δίπλα στα  τουριστικά πλοία  όπως αποτυπώνεται και σε απάντηση του Υπολιμεναρχείου Ιτέας μετά από καταγγελίες (συν. 9).  

       Σήμερα, εάν οποιοσδήποτε υποψήφιος επενδυτής, ή επιχειρηματίας της κρουαζιέρας ή υποψήφιος τουρίστας  των Δελφών αναζητήσει στοιχεία για το ποιες χρήσεις έχει  το λιμάνι τους  θα βρει ψευδώς τους χαρακτήρες «χύμα φορτίο» και «εμπορικό» μαζί με τον αληθινό της «κρουαζιέρας» για ένα μώλο μήκους μόλις διακοσίων μέτρων (δύο πλευρές).  Εάν ταυτόχρονα επισκεφτεί διερευνητικά την περιοχή ή ελέγξει την περιοχή (μπορείτε και εσείς να το κάνετε) από τις ψηφιακές βάσεις δεδομένων του διαδικτύου (π.χ. Google Earth, Wikimapia) όπου στις δορυφορικές φωτογραφίες κυριαρχεί η κοκκινίλα των εγκαταστάσεων βωξίτη δυτικά του λιμανιού, η άποψη που θα αποκομίσει είναι   απαξιωτική και αποτρεπτική.

       Γνωρίζουμε  ότι ο χαρακτήρας «Εμπορικό» δεν είναι αντιτουριστικός σε σχέση με τον «Χύμα φορτίο». Σύμφωνα με την απάντηση του αρμόδιου Υπουργείου όμως «Η αποτύπωση αυτή βασίζεται στην πραγματική κίνηση του λιμένα και δεν προδικάζει τις χρήσεις που ο λιμένας θα μπορούσε να έχει στο μέλλον.» άρα η εφαρμογή του ορθού δεν δημιουργεί πρόβλημα σε πιθανή εμπορική ζήτηση στο μέλλον. Σας γνωρίζουμε επίσης εάν σας διαφεύγει ότι το λιμάνι της Ιτέας (Δελφών) δεν έχει καμία σχέση με τις εγκαταστάσεις βωξίτη δυτικά της Ιτέας για τις οποίες σημειωτέων  εκκρεμεί η απάντηση της Ελληνικής Πολιτείας για το εάν είναι νόμιμες. 

 

Αιτούμαστε:

         1) Την δίκαιη εφαρμογή του κανόνα με τον οποίο  δόθηκαν οι χαρακτηρισμοί στα λιμάνια όλης της Ελλάδας και για το λιμάνι των Δελφών. Την άμεση διαγραφή από την  βάση αυτή του Υπ. Ναυτιλίας των   ψευδώς αναγραφομένων χαρακτηρισμών «Χύμα Φορτίο» και «Εμπορικό». Η Ελληνική Πολιτεία οφείλει να κάνει μία αρχή  (πολύ εύκολα όπως αποδείχτηκε όταν μετά τις αντιδράσεις το 2013 προστέθηκε το «Κρουαζιέρα») για να αρχίσει να ανακτά την αξιοπιστία της. Θεωρούμε περιττή την αναφορά στο επίπεδο την αξιοπιστίας της Ελληνικής Πολιτείας σήμερα για τους κατοίκους των Δελφών και μόνο εξαιτίας της τοπικής υπόθεσης της βωξιτικής δραστηριότητας.

         2)Την απευθείας ενημέρωση των συναρμόδιων Υπουργείων (με κοινοποίηση σε εμάς) με έμφαση σε αυτά που ασχολούνται με τα Χωροταξικά σχέδια σε όλες τις βαθμίδες προκειμένου να καταγραφεί και να γίνει αντιληπτό ποια είναι η πραγματική κίνηση του λιμανιού και η αντίστοιχη αναπτυξιακή δυναμική του.

         3) Να διερευνήσετε και να μας ενημερώσετε για τα ονοματεπώνυμα των φυσικών προσώπων που ως υπάλληλοι και στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης είχαν την κατά το νόμο ευθύνη α) να  καταγραφεί η πραγματική κίνηση στο λιμάνι των Δελφών κατά την υλοποίηση της «Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων 2013 - 2018»,δηλαδή, ποιοι έδωσαν λάθος στοιχεία ή ποιοι παρέλαβαν ορθά στοιχεία αλλά τα κατέγραψαν λάθος,   β) παρά τις αντιδράσεις και παρεμβάσεις  του 2013 να προστεθεί μεν  ο ορθός χαρακτηρισμός  αλλά να επιμείνουν στην διατήρηση  των  λάθους.  

      4)Να κάνετε  πλήρη έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων και   πιθανής σκοπιμότητας των   σχετικών «λαθών» και «παραλήψεων» , ή στην καλύτερη περίπτωση (για αυτούς)  έλεγχο  ικανότητας να κατέχουν θέση στο Δημόσιο, για όλους τους εμπλεκόμενους στο προηγούμενο  αίτημα (3). Εφόσον προκύπτουν λόγοι,   επιβολή όλων των διοικητικών ή και ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται σε όλους τους εμπλεκόμενους, αντίστοιχα αυστηρά της κατάστασης που βιώνουν σήμερα όλοι οι Έλληνες εξαιτίας του καταστροφικού αποτελέσματος αυτών των μηχανισμών και συμπεριφορών.  

      5)Να μας ενημερώσετε εάν υπάρχει καταγεγραμμένος λόγος που το λιμάνι των Δελφών έχει δεκαετίες να τύχει οποιασδήποτε αναπτυξιακής παρέμβασης παρότι τα ίδια χρόνια εγκρίθηκαν μεγάλα  κονδύλια  και αναπτύχθηκαν  εκ του μηδενός  μεγάλου  μεγέθους λιμενικές εγκαταστάσεις  για ανάπτυξη κρουαζιέρας και τουρισμού σε περιοχές με πολύ λιγότερα στοιχεία τουριστικού ενδιαφέροντος απ’ ότι η περιοχή των Δελφών.  

     6)Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε εγγράφως το συντομότερο δυνατό   στα αιτήματά μας ή για τις  ενέργειές σας προκειμένου   να απαντηθούν όσα απαιτούν περισσότερο  χρόνο (προκειμένου να μπορούμε να παρακολουθούμε την εξέλιξή τους).

ΑΙΓΙΟ    9-3-2016 

ΠΡΟΣ

1.        Πρωθυπουργό της Ελλάδας  Κο Α. Τσίπρα

2.        Υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας

3.        Υπουργό ΠΕΚΑ  Κο Π. Σκουρλέτη

4.        Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών Υπουργό

5.          Τουρισμού Κα Ε. Κουντουρά

6.        Υπουργό Δικαιοσύνης Κο Ν. Παρασκευόπουλο

7.        Υπουργό Εσωτερικών Κο Π. Κουρουμπλή

8.        Γενικό Επιθεωρητή  Δημόσιας Διοίκησης

9.        Επιθεωρητές Περιβάλλοντος

10.     Εισαγγελέα Πρωτοδικών Άμφισσας

11.     Συνήγορο του Πολίτη

 

ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

12.     Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κο Π. Παυλόπουλο

13.     Υπουργό Οικονομικών Κο Ε. Τσακαλώτο

14.     Υπουργό Πολιτισμού Κο Α.Μπαλτά

15.     Υπουργό Υγείας Κο Α.   Ξανθό

16.     Αναπλ. Υπουργό ΠΕΚΑ  Κο Γ. Τσιρώνη

17.     Βουλευτή Φωκίδας Κ. Η. Κωστοπαναγιώτου


Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Κοινωνικη δικτυωση